Montessori pedagogika v Základní a Mateřské škole Lomnice se zaměřením na výuku českého jazyka a literatury – Bc. Lenka PŘIDALOVÁ
Bc. Lenka PŘIDALOVÁ
Master's thesis
Montessori pedagogika v Základní a Mateřské škole Lomnice se zaměřením na výuku českého jazyka a literatury
Vocabulary of multileveled school's children
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na Montessori pedagogiku, její principy a uplatňování při výuce v Základní a Mateřské škole Lomnice. Prezentuje metody, jakými Montessori systém přistupuje k naplňování RVP a klade si za cíl zjistit, do jaké míry Montessori přístup spolu s dalšími faktory ovlivňují znalosti a dovednosti žáků ve vzdělávacím oboru Český jazyk a literatura.Abstract:
Our thesis focuses on principles of Montessori education and its application in teaching at the Elementary School and the Kindergarten in Lomnice. It describes how the Montessori system approaches the fullfillment of FEP and aims to find out how the Montessori method of education and other factors influences knowledge and skills of children in Czech Language and Literature.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 6. 2022
Thesis defence
- Supervisor: doc. Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PŘIDALOVÁ, Lenka. \textit{Montessori pedagogika v Základní a Mateřské škole Lomnice se zaměřením na výuku českého jazyka a literatury}. Online. Master's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Education. 2022. Available from: https://theses.cz/id/lm1jo5/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
PŘIDALOVÁ, Lenka. Montessori pedagogika v Základní a Mateřské škole Lomnice se zaměřením na výuku českého jazyka a literatury. Olomouc, 2022. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teaching at Primary and Lower Secondary Schools / UČJ-UVZ
Theses on a related topic
-
Význam pomůcek při edukaci žáků se specifickými poruchami učení ve druhém ročníku Montessori školy ve výuce českého jazyka
Radka Karpíšková -
Didaktické prostředky ve výuce českého jazyka v Montessori škole
Anna Šteindlerová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Montessori pedagogika a současná škola
Veronika Šírová -
Didactic activities reflecting Montessori principles in teaching and learning English vocabulary with the focus on learners' activation
Tereza Broulíková -
Návrh výuky slohu pro 7. ročník ZŠ v souladu s RVP ZV
Iva Babincová -
Výuka slohu na 2.stupni ZŠ
Radka HUBÁČKOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights