Bc. Zbyněk Římal

Master's thesis

Problematika volebního chování a politický marketing

Political Behavior and Political Marketing
Abstract:
Diplomová práce dokazuje, že účinný politický marketing nelze realizovat bez dobré znalosti volebního chování. Význam politického marketingu je prezentován na příkladu hnutí ANO v parlamentních volbách v roce 2013. Faktory ovlivňující volební chování měly vliv na strategii celé předvolební kampaně i na využití jednotlivých nástrojů politického marketingu. Parlamentní volby v roce 2013 se staly přelomovým …more
Abstract:
This diploma thesis focuses to show that effective political marketing can not be realized without good knowledge of electoral behavior. In the analytical part of the thesis, this statement is presented on the example of the political party "Movement ANO" and parliamentary elections in 2013. Next to this main aim the author thinks about the hypothesis, that parliamentary elections in 2013 have become …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 6. 2018
  • Supervisor: PhDr. Petra Anýžová, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní