Do jaké míry má propagace a marketing vliv na úspěch filmu v české kinematografii. – Vojtěch Kajer
Vojtěch Kajer
Bachelor's thesis
Do jaké míry má propagace a marketing vliv na úspěch filmu v české kinematografii.
To what extent does promotion and marketing affect the success of film in Czech cinematography.
Abstract:
Tato bakalářská práce zkoumá a popisuje cíl filmového marketingu a také do jaké míry ovlivňuje úspěch filmového snímku, ať už se jedná o ten komerční nebo takzvaný artový. Pro provedení analýz marketingových strategií je nejprve zapotřebí vymezit definici úspěchu v jednotlivých fází filmového průmyslu. Klíčovým aspektem při výrobě nového snímku je propagace filmu, jelikož samotné natočení filmu a jeho …moreAbstract:
This bachelor thesis investigates and describes the aim of film marketing, as well as the extent to which it influences the film’s success, whether it is a mainstream film or so-called art-house film. In order to perform marketing analysis, we must define success itself first. The promotion of movies, like in any other kind of business, is an important aspect of any new incoming releases, considering …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2022
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. Alice Aronová, Ph.D.
- Reader: Jan Chromý, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KAJER, Vojtěch. \textit{Do jaké míry má propagace a marketing vliv na úspěch filmu v~české kinematografii.}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., University of Creative Communication. 2022. Available from: https://theses.cz/id/lozdgg/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o., Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.Vysoká škola kreativní komunikace, s.r.o.
University of Creative CommunicationBachelor programme / specializace:
Creative Marketing and Communication / Creative Marketing and Communication
Theses on a related topic
-
Marketing a jeho strategie v kryptoměnách
Igor Zavadovský -
Digitální marketing v hotelnictví a gastronomii a strategie na sociálních sítích
Svadeba Svadeba -
Návrh marketingové strategie s využitím nástrojů online marketingu
Jana Kocourková -
Knižní marketing - Návrh marketingové strategie
Nicole Urbančíková -
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Challanges and Changes in the Movie Industry in the Post-COVID Era
Ivan Čurma -
Native American Stereotypes in the Hollywood Movie Industry
Daniel KOPITZ -
Beginnings of the American Movie Industry
Aleš HAŠKA
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights