Using Story Writing in the English Language Classroom – Bc. Martina Mazlová
Bc. Martina Mazlová
Bachelor's thesis
Using Story Writing in the English Language Classroom
Using Story Writing in the English Language Classroom
Abstract:
ANOTACE Tato bakalářská práce s názvem “Using Story Writing in the English Language Classroom“ je zaměřená na výuku anglického jazyka mladších žáků a věnuje se výuce kreativního psaní, zejména psaní příběhů v anglickém jazyce. Teoretická část porovnává jazykový stupeň mladších žáků, v tomto případě žáků šestých a devátých tříd, dále se zabývá výukou psaní všeobecně a v neposlední řadě se věnuje druhům …moreAbstract:
ANNOTATION The thesis “Using Story Writing in the English Language Classroom“ deals with teaching English language as a foreign language to young learners and it is focused on creative writing, mainly story writing. The theoretical part covers issues regarding language level of young learners, in this case sixths graders and ninths graders, furthermore it writes about writing in general and also touches …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 12. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/r3auu/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2011
- Supervisor: Dr. Rita Chalmers Collins
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Language Propaedeutics: Designing Activities to Prepare Young Learners for Foreign Language Learning
Dominika Slabá -
The Impact of Language Choice on Young Learners’ Comprehension of Instructions and Use of Language
Eliška Čechová -
Význam zahraničních výjezdů žáků základních škol pro rozvoj klíčových kompetencí v předmětu Německý jazyk jako další cizí jazyk.
Štěpánka Fráňová -
Znalostní a dovednostní rozdíly mezi žáky učícími se anglický jazyk od první a třetí třídy základní školy
Eva Veselá -
Názory učitelů na výuku cizích jazyků se zaměřením na anglický jazyk u žáků 1. stupně základních škol
Anita Čechová -
Druhý cizí jazyk na základní škole a žáci se specifickými poruchami učení
Iveta Vondrušková -
Comparison of the first and the fourth(latest) edition of an English textbook. Analysis of development.
Marek Antal -
A Marketing Communication Strategy for a High-end English Educator in Czechia
Carmen Jana Maria English