Komunikační schopnosti dětí s mozkovou obrnou – Bc. Michaela Vachová
Bc. Michaela Vachová
Bachelor's thesis
Komunikační schopnosti dětí s mozkovou obrnou
The commmunication skills of children with cerebral palsy
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá komunikačními schopnostmi dětí s mozkovou obrnou a klade si za cíl je orientačně analyzovat. Práce je rozdělena do tří kapitol. První dvě kapitoly mají teoretický charakter, zaměřují se na definici mozkové obrny, její symptomy a formy, popis možných přidružených postižení; dále je popsána komunikace a narušená komunikační schopnost, vývoj řeči u dětí s mozkovou obrnou …moreAbstract:
This bachelor thesis focuses on communication skills of children with cerebral palsy and aims to analyze it approximately. The thesis is devided into three chapters. The first two chapters are theoretical, focusing on defining cerebral palsy, its symptomes and forms, describing affiliated disabilities; furthermore communication, speech impairment, speech development of children with cerebral palsy …moreKeywords
mozková obrna tělesné postižení centrální nervová soustava kombinované postižení komunikace narušená komunikační schopnost alternativní a augmentativní komunikace speciální pedagogika cerebral palsy physical impairment central nervous system multiple impairment communication speech impairment alternative and augmentative communication special needs education
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/m57rc/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2020
- Supervisor: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education - Communication Techniques
Theses on a related topic
-
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Srovnání interakčního a komunikačního stylu učitele a žáka na alternativní a standardní škole
Lucie STRAŠILOVÁ -
Aplikace totální komunikace v edukaci dětí se souběžným postižením více vadami
Věra Rýdlová -
Využití systémů alternativní a augmentativní komunikace v předškolním vzdělávání
Klára Baráková -
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s PAS, které mají narušenou komunikační schopnost
Žaneta Novotná -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků s narušenou komunikační schopností
Kamila Benešová -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u jedinců se získanou narušenou komunikační schopností
Tereza Pacáková -
Alternativní a augmentativní komunikace v domovech pro seniory
Emilie ZBORNÍKOVÁ