Komunikační schopnosti dětí s mozkovou obrnou – Bc. Michaela Vachová
Bc. Michaela Vachová
Bachelor's thesis
Komunikační schopnosti dětí s mozkovou obrnou
The commmunication skills of children with cerebral palsy
Anotácia:
Tato bakalářská práce se zabývá komunikačními schopnostmi dětí s mozkovou obrnou a klade si za cíl je orientačně analyzovat. Práce je rozdělena do tří kapitol. První dvě kapitoly mají teoretický charakter, zaměřují se na definici mozkové obrny, její symptomy a formy, popis možných přidružených postižení; dále je popsána komunikace a narušená komunikační schopnost, vývoj řeči u dětí s mozkovou obrnou …viacAbstract:
This bachelor thesis focuses on communication skills of children with cerebral palsy and aims to analyze it approximately. The thesis is devided into three chapters. The first two chapters are theoretical, focusing on defining cerebral palsy, its symptomes and forms, describing affiliated disabilities; furthermore communication, speech impairment, speech development of children with cerebral palsy …viacKľúčové slová
mozková obrna tělesné postižení centrální nervová soustava kombinované postižení komunikace narušená komunikační schopnost alternativní a augmentativní komunikace speciální pedagogika cerebral palsy physical impairment central nervous system multiple impairment communication speech impairment alternative and augmentative communication special needs education
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 4. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/m57rc/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 6. 2020
- Vedúci: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / odbor:
Special Education / Special Education - Communication Techniques
Práce na příbuzné téma
-
Public awareness about the usage possibilities of alternative and augmentative communication by people with autism, comparative study between the Czech Republic and Finland
Petra KUCHAŘOVÁ -
Srovnání interakčního a komunikačního stylu učitele a žáka na alternativní a standardní škole
Lucie STRAŠILOVÁ -
Aplikace totální komunikace v edukaci dětí se souběžným postižením více vadami
Věra Rýdlová -
Využití systémů alternativní a augmentativní komunikace v předškolním vzdělávání
Klára Baráková -
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s PAS, které mají narušenou komunikační schopnost
Žaneta Novotná -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků s narušenou komunikační schopností
Kamila Benešová -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u jedinců se získanou narušenou komunikační schopností
Tereza Pacáková -
Alternativní a augmentativní komunikace v domovech pro seniory
Emilie ZBORNÍKOVÁ