Funkční a digitální gramotnost žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy – Mgr. Petra Tužilová
Mgr. Petra Tužilová
Rigorózní práce
Funkční a digitální gramotnost žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy
Functional and digital literacy of pupils with special educational needs in an inclusive primary school environment
Anotace:
Rigorózní práce se zabývá problematikou funkční a digitální gramotnosti u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. V teoretické části práce jsou vymezena teoretická východiska, která se vztahují ke zvolené problematice - vymezení a uvedení historického vývoje inkluzivního přístupu nejen ve vzdělávání v ČR a v zahraničí, užívané terminologie, obsahuje popis …víceAbstract:
The thesis deals with the issue of functional and digital literacy of pupils with special educational needs in an inclusive primary school environment. The theoretical part of the thesis defines the theoretical background related to the chosen issue - definition and introduction of the historical development of the inclusive approach not only in education in the Czech Republic and abroad, terminology …víceKlíčová slova
digitální gramotnost funkční gramotnost žák se speciálními vzdělávacími potřebami inkluze inkluzivní základní škola výzkumné šetření specifické poruchy učení asistivní technologie digital literacy functional literacy pupil with special educational needs inclusion inclusive primary school survey specific learning disabilities assistive technology
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 3. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/vmkxd/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 9. 2024
- Oponent: doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D., doc. PaedDr. Terézia Harčaríková, PhD.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
TUŽILOVÁ, Petra. \textit{Funkční a digitální gramotnost žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy}. Online. Rigorózní práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/lrid6u/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaRigorózní řízení / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Specifika práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní družině
Veronika POKORNÁ