Dopady finanční krize na změny marketingové strategie komerčních pojišťoven na pojistném trhu ČR a EU – Ing. Kamila Götzová
Ing. Kamila Götzová
Master's thesis
Dopady finanční krize na změny marketingové strategie komerčních pojišťoven na pojistném trhu ČR a EU
Impacts of the financial crisis on changes in marketing strategy of commercial insurance companies in the insurance market of the Czech Republic and European Union
Abstract:
Práce se zabývá dopady finanční krize na pojišťovnický sektor v EU a ČR. Zachycuje možné změny ve volbě marketingových strategií komerčních pojišťoven. Zaměřuje se na popis průběhu finanční krize, stav pojistného odvětví v Evropě a České republice a charakterizuje marketing v pojišťovnictví. Přibližuje a analyzuje konkrétně marketingové strategie několika pojišťoven včetně srovnání jejich aktuální …moreAbstract:
The thesis deals with impacts of financial crisis on the insurance sector in the EU and the Czech Republic. It depicts potential changes in choice of marketing strategies of insurance companies. It focuses on the development of the financial crisis, the condition of the insurance sector in Europe and the Czech Republic and describes the insurance marketing. It outlines and analyzes concrete marketing …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vxuqh/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 9. 2010
- Supervisor: Ing. František Řezáč, Ph.D.
- Reader: Ing. Svatopluk Nečas, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
GÖTZOVÁ, Kamila. \textit{Dopady finanční krize na změny marketingové strategie komerčních pojišťoven na pojistném trhu ČR a EU}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2010. Available from: https://theses.cz/id/ls9rdd/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economic Policy and Administration / Financial Management
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie společnosti Starbucks
Anna Marchevskaia -
Marketingová strategie jako základ komunikační strategie Městské knihovny Frýdek-Místek, příspěvkové organizace
Pavel Machala -
Marketingová strategie vybraného podniku
Sára Maršálová -
Marketingová strategie jako základ efektivní komunikační strategie organizace
Sylva Dokoupilová -
Marketingová strategie zvoleného podniku
Klára Vitoušková -
MARKETINGOVÁ STRATEGIE FIRMY HOLLANDIA
Alena Roháčková -
Marketingova strategie firmy Turkish Airliners
Daniel Fritsch -
Marketingová strategie firmy v oblasti realitních služeb
Marie Neubauerová