Náboženství v konzumní kultuře. Problém alternativní spirituality – Bc. Lucie KALČÁKOVÁ
Bc. Lucie KALČÁKOVÁ
Diplomová práce
Náboženství v konzumní kultuře. Problém alternativní spirituality
Religion in a consumer culture. The problem of alternative spirituality
Anotace:
Práce se zabývá náboženstvím v konzumní kultuře, konkrétně problémem alternativní spirituality. Cílem je popsat a analyzovat tento fenomén v současné české společnosti. Teoretická část se orientuje na proměny náboženství s důrazem na konzumní kulturu. Dále se zaměřuje na alternativní spiritualitu, problémy s jejím vymezením a zkoumáním. Empirická část je založena na realizaci výzkumu, jehož aktéři …víceAbstract:
The thesis deals with religion in consumer culture, namely the problem of alternative spirituality. The aim is to describe and analyze this phenomenon in contemporary Czech society. The theoretical part focuses on the transformation of religion with an emphasis on consumer culture. It also focuses on alternative spirituality, problems with the definition and exploration. The empirical part is based …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 3. 2016
Zveřejnit od: 30. 3. 2016
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: prof. PhDr. Dušan Lužný, Dr.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
KALČÁKOVÁ, Lucie. Náboženství v konzumní kultuře. Problém alternativní spirituality. Olomouc, 2016. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.3.2016
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 30. 3. 2016 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Humanitní studia / Sociologie - Andragogika
Práce na příbuzné téma
-
Konzumní společnost a konzumní kultura
Hana Blahová -
Konzumní kultura jako morální problém
Igor Janeček -
Kultura života a kultura smrti v konzumní společnosti
Jana MARYŠKOVÁ -
Fenomén Swinging Sixties: populární kultura Británie 60. let 20. století
Filip POKORNÝ -
Vliv marketingové komunikace na konzumní chování společnosti
Evgeniia Galeeva -
Konzumní hédonismus a hledání štěstí ve společnosti blahobytu
Doležal Doležal -
Životní styl a spotřební kultura
Barbara Mecerodová -
Historie a současnost spotřební kultury – sociální a psychologické aspekty moderního konzumenství
Ngoc Anh Luongová
Název
Vložil
Vloženo
Práva