Využití marketingu ve veřejném a neziskovém sektoru – Bc. Gisela Lapáčková
Bc. Gisela Lapáčková
Bachelor's thesis
Využití marketingu ve veřejném a neziskovém sektoru
The implementation of the marketing in public and non-profit sector
Abstract:
Tato práce pojednává o marketingu jako důležité součásti procesů řízení ve strategických veřejných podnicích. Sociální funkce vyplývající z vlastnictví podniků státem by měla být v zásadě pojímána z hlediska zájmu občanů. Proto práce mapuje všech 7 P marketingového mixu služeb za účelem zjistit, zda-li se prakticky přizpůsobily účelům, pro něž byly založeny. Jedním ze záměrů je představit specifika …moreAbstract:
The main goal of this bachelor thesis is to introduce an overview of actual marketing tools and trends in strategic public utilities. This work is based on 7 P core methods of services marketing and other issues associated with their society mission. The questionnaire analysis, based on data obtained from public utilities, permits the objektive evaluation and comparison of managing service parameters …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/fv01d/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2012
- Supervisor: Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
- Reader: Ing. Pavla Varvažovská, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economic Policy and Administration / Public Administration
Theses on a related topic
-
Marketing in Public Space
Kateryna Skutaru -
Marketing ve veřejném prostoru
Ayya Eldysheva -
Marketing v praxi řízení podniků
Lucia Javorská -
Marketing Strategy for Starbucks café in the Ukrainian market
Oleksandra Nikitina -
Vysoká škola (Veřejnoprávní samospráva nebo veřejný podnik?)
Květa BALEJOVÁ -
Využití technologie elektronického podpisu a prostředí Datových schránek ve STÁTNÍ TISKÁRNĚ CENIN, státní podnik
Tomáš Bánský -
Podnik, trh a veřejný sektor
Vítek Zažímal -
Advertising books: Communication strategies used in editorial reviews
Eva PAVLÍKOVÁ