Bc. Gisela Lapáčková

Bachelor's thesis

Využití marketingu ve veřejném a neziskovém sektoru

The implementation of the marketing in public and non-profit sector
Abstract:
Tato práce pojednává o marketingu jako důležité součásti procesů řízení ve strategických veřejných podnicích. Sociální funkce vyplývající z vlastnictví podniků státem by měla být v zásadě pojímána z hlediska zájmu občanů. Proto práce mapuje všech 7 P marketingového mixu služeb za účelem zjistit, zda-li se prakticky přizpůsobily účelům, pro něž byly založeny. Jedním ze záměrů je představit specifika …more
Abstract:
The main goal of this bachelor thesis is to introduce an overview of actual marketing tools and trends in strategic public utilities. This work is based on 7 P core methods of services marketing and other issues associated with their society mission. The questionnaire analysis, based on data obtained from public utilities, permits the objektive evaluation and comparison of managing service parameters …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2012
  • Supervisor: Ing. Zuzana Khendriche Trhlínová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Pavla Varvažovská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní