Ing. Tomáš Kolařík

Master's thesis

Marketing vědy a jeho specifika

Science marketing and its specific characteristic
Abstract:
Diplomová práce „Marketing vědy a jeho specifika“ zkoumá využitelnost marketingu vědy pro zajištění udržitelnosti vědecko-výzkumných center. Na základě dostupné literatury dokumentuje současný stav a využívání marketingu v oblasti vědy a vědecko-výzkumných center. Nastiňuje základní odlišnosti marketingu vědy a výzkumu od marketingu podniku z pohledu cílových skupin a dalších specifických charakteristik …more
Abstract:
The diploma thesis "Science marketing and its specific characteristics" examins the usefulness of science marketing to obtain sustainability of research and development centers. Based on the available literature review, the thesis documents current situation and use of marketing in the field of science and in research centers. It outlines the basic differences between science marketing and company …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2015
  • Supervisor: Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. et Mgr. Jan Ludvík, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta