Ing. Tomáš Kolařík
Master's thesis
Marketing vědy a jeho specifika
Science marketing and its specific characteristic
Abstract:
Diplomová práce „Marketing vědy a jeho specifika“ zkoumá využitelnost marketingu vědy pro zajištění udržitelnosti vědecko-výzkumných center. Na základě dostupné literatury dokumentuje současný stav a využívání marketingu v oblasti vědy a vědecko-výzkumných center. Nastiňuje základní odlišnosti marketingu vědy a výzkumu od marketingu podniku z pohledu cílových skupin a dalších specifických charakteristik …moreAbstract:
The diploma thesis "Science marketing and its specific characteristics" examins the usefulness of science marketing to obtain sustainability of research and development centers. Based on the available literature review, the thesis documents current situation and use of marketing in the field of science and in research centers. It outlines the basic differences between science marketing and company …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lcpk2/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Jan Ludvík, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economic Policy and Administration / Public Economics and Administration
Theses on a related topic
-
Politics and Economy in USA-EU Trade Relationship and the Issues of Research and Development
Lenka Andera -
Research and development of computer support for maintenance, assembly and other auxiliary and service works
Marcel Rolf Pfeifer -
Možnosti zřízení Research and development centra skupiny Valeo v České republice
Adéla Tvarůžková -
Srovnání využívaných nástrojů komunikačního mixu Techmania Science Center s vybranými science centry
Barbora VUOVÁ -
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
Marketingový komunikační mix vybraného pivovaru.
Martina Lachmanová -
Optimization of influencer marketing as a part of the communication mix
Ema Procházková -
Marketingové komunikační mixy pro in-store marketing
Jana Vaňková