Přírodovědný dokument jaký není a měl by být – Hana Nováková
Hana Nováková
Diplomová práce
Přírodovědný dokument jaký není a měl by být
Natural History Film – What It Is and What It Should Be
Anotace:
Diplomová práce se formou eseje pokouší porovnat neutěšenou mainstreamovou produkci přírodovědných filmů o zvířatech se vzorkem výjimečných filmových počinů na totéž téma. Rozborem filmových postupů zdůvodňuje, proč se analyzovaná díla stala kanonickými, zatímco většina obdobné tematické produkce je pouhými efemeridami - či - jak říká Gauthier - "podřadnou kinematografií". V závěru nabízí možná východiska …víceAbstract:
In a form of essay and on a sample that encompasses all main documentary genres, the thesis tries to answer, how and why analyzed natural history films became canonical, and what 's the reason that most of other topical production of wildlife documentaries have no chance to raise any deeper interest. Finally suggests potential inspirations for the desirable paradigmatic shift.Klíčová slova
přírodopisný filmKlíčová slova
dokumentární filmKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
zvířata ve filmuKlíčová slova
přírodaKlíčová slova
populárně-naučný film
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 9. 2017
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/10036
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 10. 2017
- Vedoucí: Alice RŮŽIČKOVÁ
- Oponent: Martin ŘEZNÍČEK
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 10. 1. 2018 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Dokumentární tvorba
Práce na příbuzné téma
-
Eticismus Beryse Gauta a analýzy vybraných děl sovětské kinematografie
Ivo Antonov -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině (strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině(strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion film
Anežka Horová -
1. Teoretická část: Pozorovatelský realismus v díle Cristiana Mungia - analýza filmového stylu. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie.
Jan Kolář -
Dokumentární film Detstvolost
Martina Paulenová -
Dokumentární film na téma subkultury pro Mezinárodní festival studentských filmů Písek
Gabriela Kadlčíková -
Dokumentární film Kořeny
Radek Štencl