Olga Simonova

Master's thesis

Brand Portfolio Strategy for Mergers and Acquisitions

Strategie portfólia značky pro fúze a akvizice
Abstract:
Práce se věnuje analýze hodnoty značky z pohledu zákazníka a firmy. Analyzuje se akvizice značky, její motivy, výhody y nevýhody. Teoretické základy se uplatňují ve druhé části práce, která se zabývá případovou studií akvizice Britské značky domácích spotřebičů
Abstract:
This study represents an analysis of theoretical frameworks around brand integration strategies after mergers and acquisitions. The theoretical part of the paper is dedicated to the importance of brand equity, motives and advantages of brand acqui-sition and defines possible frameworks for brand integration strategies. A case study has been conducted on the application of the possible brand integration …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 12. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 9. 2015
  • Supervisor: Markéta Lhotáková
  • Reader: Petr Král

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/48074