Brand Portfolio Strategy for Mergers and Acquisitions – Olga Simonova
Olga Simonova
Master's thesis
Brand Portfolio Strategy for Mergers and Acquisitions
Strategie portfólia značky pro fúze a akvizice
Abstract:
Práce se věnuje analýze hodnoty značky z pohledu zákazníka a firmy. Analyzuje se akvizice značky, její motivy, výhody y nevýhody. Teoretické základy se uplatňují ve druhé části práce, která se zabývá případovou studií akvizice Britské značky domácích spotřebičůAbstract:
This study represents an analysis of theoretical frameworks around brand integration strategies after mergers and acquisitions. The theoretical part of the paper is dedicated to the importance of brand equity, motives and advantages of brand acqui-sition and defines possible frameworks for brand integration strategies. A case study has been conducted on the application of the possible brand integration …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 12. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/48074
Thesis defence
- Date of defence: 9. 9. 2015
- Supervisor: Markéta Lhotáková
- Reader: Petr Král
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/48074
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / International Management
Theses on a related topic
-
The Fiat Brand - Issues and Opportunities of FCA Brand Portfolio Management
Mattia Marmo -
Akvizice nových spotřebitelů z mladé generace pro tradiční českou značku
Tomáš Javořík -
Marketing analysis of brand Yves Saint Laurent in portfolio L´Oréal
Tereza Petránková -
Marketingová a komunikační strategie pro portfolio značek piva Plzeňského Prazdroje
Anna Rusínková -
Sharing economy: the effect of brand equity on purchasing intentions of young consumers
Yelyzaveta Strelbytska -
The Impact of E-Commerce on the Brand Equity Concept for Luxury Fashion Brands
Štěpán Najman -
Measuring Brand Equity
Daniela Hofmannová -
Brand equity jako důležitý faktor v bankovnictví
Kseniia Malysheva