Fast Fashion and its Global Competitiveness – Bc. Miroslava FOJTŮ
Bc. Miroslava FOJTŮ
Master's thesis
Fast Fashion and its Global Competitiveness
Fast Fashion and its Global Competitivness
Abstract:
Diploma thesis describes the business model of fast fashion companies and its competi-tiveness on international market. These global companies utilize the low-cost sourcing from developing countries and build their business model on velocity and excellence of their supply chain management. This work describes this kind of business model and critically it confronts with the philosophy of sustainable …moreAbstract:
Diplomová práce popisuje téma konkurenceschopnosti globálních firem na trhu s obleče-ním, známé pod termínem rychlá móda. Jde o globální firmy, které využívají levných do-davatelů z rozvojových zemí a staví svůj obchodní model na rychlosti a dokonalosti svého logistického systému. Práce popisuje tento model podnikání a kriticky jej konfrontuje s filosofií udržitelného rozvoje a etiky podnikání. V teoretické …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 9. 2011
Identifier:
18374
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
FOJTŮ, Miroslava. Fast Fashion and its Global Competitiveness. Zlín, 2011. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 15. 09. 2011
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsMaster programme / field:
Media and Communications Studies / Marketing Communications
Theses on a related topic
-
Vztahy s veřejností a společenská zodpovědnost firem ve vazbě na lesnictví
Kateřina Chaloupková -
Společenská zodpovědnost firem a její vliv na image firmy FirstFarms A/S
Irena ŠKAŘUPOVÁ -
Vliv CSR a reputace firem na kupní záměr zákazníků v České Republice
Jana Dumková -
Společenská odpovědnost firem: Emisní zodpovědnost automobilek
Martin Mlázovský -
Společenská odpovědnost firem v České republice
Nina Plevová -
Společenská zodpovědnost firem v marketingu
Eva Karešová -
Společenská odpovědnost firem
Hana Pudilová -
Green marketing a greenwashing v oděvním průmyslu
Lucie Pánková