Využití třífázového modelu učení ve výuce slohu – Hana Bouzková
Hana Bouzková
Bachelor's thesis
Využití třífázového modelu učení ve výuce slohu
The use of the three-phase learning model in teaching style
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá využitím třífázového modelu učení E–U–R ve výuce slohu. Teoretická část práce se věnuje třífázovému modelu učení E–U–R a charakteristice jednotlivých částí tohoto modelu. Dále se věnuje popisu aktivizujících metod a forem výuky, které jsou následně využity v praktické části. V praktické části autorka práce vytváří výukový plán, který realizuje v 5. a 7. ročníku základní …moreAbstract:
The use of the three-phase learning model in teaching is the focus of this bachelor thesis. The theoretical portion delves into the three-phase model (E-U-R) and outlines the characteristics of each phase. Additionally, it describes activating teaching methods and formats, which are subsequently applied in the practical segment. In the practical section, the author constructs a teaching plan implemented …moreKeywords
třífázový model učení E–U–R základní škola výuka slohu zpětná vazba evokace uvědomění si nových informací reflexe aktivizující metody three-phase learning model E–U–R elementary school teaching composition feedback activating methods evocation awareness of importance of new information reflexion
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/gcw1n/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Adam Veřmiřovský, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jitka Zítková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Czech Language and Literature for Education / Czech Language and Literature for Education
Theses on a related topic
-
The Importance of Human Rights Education in Social Work Practice: A Study of Social Work Curricula in Universities of the Czech Republic
Mohammad Ali Akbar -
Využití učebního stylu žáka a myšlení E-U-R v hodinách pedagogiky žáků střední školy
Petra HÁJKOVÁ -
Programy na podporu kritického myšlení u dětí mladšího věku s použitím metod RWCT v Městské knihovně Český Těšín
Šildrová Šildrová -
Finanční gramotnost na 2. stupni ZŠ s využitím aktivizujících metod
Alena KUBAČÁKOVÁ -
Motivační tříminutovky ve výuce českého jazyka, literatury a slohu
Tereza PROSICKÁ -
Zpětná vazba ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy
Tereza Ondráčková -
Zpětné hodnocení výuky angličtiny v mateřské škole žáky 2. stupně základní školy
Barbora Petrlová