Bc. Adam Škaloud

Master's thesis

Sociálně psychologické aspekty využití celebrity v reklamním sdělení

The Utilisation of Celebrity in the Advertisment
Abstract:
V diplomové práci jsou popsány výhody, nevýhody i příležitosti a hrozby využití celebrity v reklamním sdělení. Popsány jsou možné reakce příjemců, které záleží především na výběru vhodné osobnosti a na jejím zapojení do reklamních aktivit zadavatele. Z autorského hlediska jsou uvedena možná řešení marketingového mixu společnosti zabývající se výrobou sdělení celebrity marketingu, jakož i vhodné zvolení …more
Abstract:
In this thesis advantages, disadvantages and also opportunities and threats of celebrity utilization are described. There are also described possible reactions of viewers that depend mainly on choosing the right celebrity and its integration in commercial activities of customer. There are listed possible solutions of marketing mix from creator point of view. Suitable choice of product, price, promotion …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2015
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní