Vplyv reklamy na image vybraných značiek spotrebných produktov – Lenka Derenčényiová
Lenka Derenčényiová
Bachelor's thesis
Vplyv reklamy na image vybraných značiek spotrebných produktov
Vliv reklamy na image vybraných značek spotřebních produktů
Abstract:
Bakalářská práce zkoumá vztah mezi reklamou a image jako součásti značky. Teoretická část přibližuje pojmy značka, reklama a nákupní chování spotřebitele. Za pomoci dotazníkového výzkumu je potom v části praktické zhodnocená míra vlivu reklamy, a sekundárně i jiných faktorů, na celkové vnímání značky spotřebitelem. Za předmět zkoumání byla v této práci vybrána značka probiotických jogurtů Activia.Abstract:
The bachelor thesis analyzes the relationship between advertising and image as a part of a commercial brand. The theoretical part of the final thesis deals with the terms commercial brand, advertising and consumer behaviour. The practical part contains questionnaire research, which was used to determine the level of influence of the advertising, as well as the other factors, which have an effect on …moreAbstract:
Bakalárska práca skúma vzťah medzi reklamou a image ako súčasti značky. Teoretická časť približuje pojmy značka, reklama a nákupné správanie spotrebiteľov. Pomocou dotazníkového výskumu je potom v časti praktickej zhodnotená miera vplyvu reklamy, a sekundárne aj iných faktorov, na celkové vnímanie značky spotrebiteľom. Za predmet skúmania bola v tejto práci vybraná značka probiotických jogurtov Activia …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 1. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/15802
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2009
- Supervisor: Přemysl Průša
- Reader: Šárka Zapletalová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/15802
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Role reklamního sloganu v marketingu a image značky
Anna Matějáková -
Transmitting the personal image on corporations, brands and products as a marketing communication tool
Bakhtiyar Sissengali -
The effects of brand visual design and communications on brand image and brand preference in wine industry
Anastasiia Savicheva -
Consumer Loyalty and Brand image as keys to enduring the Covid 19 crisis – The case of Coca Cola.
Karel Kučerovský -
The Effect of Rebranding and Modification of Luxury Brand’s Storytelling on Brand Image
Eva Materlínová -
Vliv greenwashingu na brand image a důvěru v zelenou značku
Magdaléna Lisová -
The impact of personal image on the brand
Daria Liashenko -
Consumers’ Power on the Internet. How they Express their Anger and its Consequences on the Brand Image.
Diana Rilscaia