Social Strategies in Foreign Language Teaching – Mgr. Hana Burešová
Mgr. Hana Burešová
Master's thesis
Social Strategies in Foreign Language Teaching
Social Strategies in Foreign Language Teaching
Abstract:
Diplomová práce “Sociální strategie ve výuce cizích jazyků“ pojednává o důležitosti orální komunikace při výuce cizích jazyků. Popisuje také pozitivní a negativní jevy komunikace jako podstatné součásti sociálních strategií. Dále se práce zabývá rolí učitele, žáka i vyučovacího prostředí. V poslední kapitole jsou prezentovány výsledky výzkumu mínění učitelů a žáků o sociálních strategiích v hodinách …moreAbstract:
Diploma thesis “Social Strategies in Foreign Language Teaching “deals with the importance of the oral communication in foreign language learning process. Communication is involved in social strategies and its positive and negative features have been presented. Besides, the roles of the teacher, of foreign language learners and of the classroom setting in a language lesson have been described. Finally …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ovax5/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2007
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Developing communicative competence through differentiated activities in learning centers in TEVYL
Kristina Psotová -
Development of Communicative Competence in English Language of Learners at Lower Secondary School Through Speaking Activities
Daniela Koňaříková -
Teaching teenagers speaking: Developing communicative skills
Lenka Šomanová -
Komunikační strategie na pozadí neziskové organizace sociálních služeb
Michaela Venclová -
Strategie inbound marketingu pro mobilní aplikaci Socialball
Jakub Machalický -
Strategie digitální marketingové komunikace Centra Architektury a Městského plánování
My Linh Lai -
Marketingová strategie sociálního podniku
Robin Procházka -
Digitální marketing v hotelnictví a gastronomii a strategie na sociálních sítích
Svadeba Svadeba