Ing. Alena Hojdová

Bachelor's thesis

Identita v pohybu - konstrukce identit v prostoru působení marketingových komunikací

Identity in motion - construction of identities in the area of marketing communications activities
Abstract:
Práce si klade za cíl přiblížit, jakým způsobem reklamní sdělení ovlivňují konstrukci identit dětí mladšího a středního školního věku. V textu je pozornost věnována především tomu, v jaké míře média působí jako socializační faktor u těchto dětí, a v jakých oblastech na ně mají vliv. Práce ve své teoretické části představuje základní pojmy jako identita, socializace, média a reklamní sdělení, jenž tvoří …more
Abstract:
The work seeks to explain how advertisements affect the construction of identities of younger and middle-school age. The attention is paid mainly to extent to which the media acts as a socializing factor for these children, and especially in what areas they affect. The theoretical part presents the fundamental concepts of identity, socialization and promotional communications, which form the basis …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2013
  • Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
  • Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní