Mária Kubíčková

Master's thesis

Právní a etická pravidla reklamy ve zdravotnictví

Legal and ethical rules on advertising in healthcare
Abstract:
Tato práce se zabývá problematikou regulace reklamy na léčivé přípravky a doplňky stravy. Cílem práce je posoudit, zda jsou pravidla dodržována a zda je současná rozhodovací praxe dozorových orgánů na trzích humánních léčivých přípravků a doplňků stravy dostatečná.
Abstract:
This work deals with the regulation of advertising of drugs and food supplements. The goal is to assess whether the rules are complied with and whether the current decision-making practice of supervisory authorities in the markets for medicinal and nutritional supplements sufficient.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 7. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 2. 2011
  • Supervisor: Martin Boháček
  • Reader: Jan Vavrečka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/23700