Pracovně výtvarné činnosti se zaměřením na keramiku u žáků s poruchou autistického spektra – Bc. Lenka Kadlečková
Bc. Lenka Kadlečková
Diplomová práce
Pracovně výtvarné činnosti se zaměřením na keramiku u žáků s poruchou autistického spektra
Work and art activities with a focus on ceramics for pupils with autistic spectrum disorders
Anotace:
Tématem diplomové práce je problematika pracovně výtvarných činností se zaměřením na keramiku u žáků s mentálním postižením s poruchou autistického spektra. Hlavním cílem práce je zjistit jak působí práce s keramickou hlínou na tyto žáky. Práce poskytuje vhled do problematiky pracovního vyučování žáků s poruchou autistického spektra a popisuje specifika edukačního procesu pracovně výtvarných činností …víceAbstract:
The topic of my diploma thesis is an issue of occupational and art activities focusing on pottery/ceramics with pupils with learning disabilities and autistic spectrum disorders. The main goal of the thesis is to find out how working with clay affects these pupils. My thesis offers an insight into the issue of occupational education of pupils with autistic spectrum disorder and describes the specifics …víceKlíčová slova
Poruchy autistického spektra mentální postižení pracovní a výtvarné činnosti keramická dílna keramická hlína arteterapie vyučování strukturované učení chování žáci Autism spectrum disorder Learning disabilities Occupational and art activities Pottery workshop Ceramic clay art therapy teaching structured learning behaviour pupils
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 1. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/tfmaj/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 1. 2014
- Vedoucí: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Pavel Sochor, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika pro učitele
Práce na příbuzné téma
-
Role výtvarné tvorby v kompenzaci a reedukaci jedinců s problémy a poruchami chování a emocí
Lucie Hájková -
Marcela Zemanová, František Thun-Hohenstein (1809-1870). Biografie šlechtice v kontextu proměn společnosti 19. století. Předkládaná disertační práce je první ucelenou biografií hraběte Františka Thun-Hohensteina (1809-1870), jednoho z nejdůležitějších představitelů českého uměleckého života 2. třetiny 19. století. Práce sleduje dva hlavní okruhy zájmu. Prvním je Thunova soukromá sféra, kde se zabývá jeho dětstvím, výchovou, vzděláním a cestováním v kontextu rodinných strategií. Nejdůležitějším momentem je pak Thunův mesaliační sňatek.který uzavřel roku 1846 a jehož následkem pozbyl jako prvorozený dědické právo na rodinný fideikomis.Druhou linií, kterou práce sleduje, je veřejné působení Františka Thuna. Jsou zmíněny Thunovy aktivity v sociální a filantropické oblasti a jeho politická kariéra v době předbřeznové a během revoluce roku 1848. Největší pozornost však autorka věnuje Thunově činnosti v oblasti výtvarného umění a památkové péče.
Marcela ZEMANOVÁ -
Poznáváme digitální zrcadlovku a fotografii skrze výtvarné činnosti v mateřské škole
Tereza Dorovská -
Videohry, jejich obsahy, vizuální formy a jejich účinky na myšlení a postoje dětí předškolního a mladšího školního věku
Pavlína VRASPÍROVÁ -
Pracovní a výtvarné činnosti na základní škole speciální
Ladislava Jašíčková -
Tradiční a nová materialita ve výtvarně studijních činnostech ve výtvarné výchově
Petra Vichrová -
Poruchy autistického spektra u dětí
Marek Konvička -
Poruchy autistického spektra
Kristýna Sedlářová