Lernen durch Hören und Sehen (Potenzial und Einsatz authentischer Spielfilme im Unterrich Deutsch als Fremdsprache) – Bc. Pavla Petrová
Bc. Pavla Petrová
Master's thesis
Lernen durch Hören und Sehen (Potenzial und Einsatz authentischer Spielfilme im Unterrich Deutsch als Fremdsprache)
Learning through listening and watching (The potential and usage of authentic films in teaching German as a foreign language)
Abstract:
This master thesis deals with the topic of using authentic film in teaching German as a foreign language. The goal is to introduce the contemporary situation concerning the use of authentic films in general and in terms of Czech grammar schools in particular. The theoretical part summarizes three main areas in which using film can be beneficial for learners. The didactic, language-focused and psychological …moreAbstract:
Tématem diplomové práce je využití autentického filmového materiálu ve výuce němčiny jako cizího jazyka. Cílem práce je představit současnou situaci využití didakticky upravených filmů ve výuce němčiny jak z obecného úhlu pohledu, tak i v kontextu českého gymnasiálního školství. Teoretická část práce shrnuje tři základní oblasti, ve kterých může být film v rámci výuky němčiny jako cizího jazyka pro …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/laael/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2017
- Supervisor: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PETROVÁ, Pavla. \textit{Lernen durch Hören und Sehen (Potenzial und Einsatz authentischer Spielfilme im Unterrich Deutsch als Fremdsprache)}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/m2acaa/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary and Language School Teacher Training in German Language
Theses on a related topic
-
Scoring an altered state of consciousness in film soundtrack using psychoacoustic effects
Ari Dvořáků -
Život na ruinách filmu. Využití 16mm filmu v současném vizuálním umění.
Jan Šplíchal -
Využití filmu s environmentální tematikou ve vyučovacích hodinách občanské výchovy
Gréta Zimčíková -
Obrazové využití symbolu ve filmu s příkladovou studií filmu Marketa Lazarová
Leoš Hruban -
Dopad proměn stádií "rodinných záznamů" na využití formy rodinného filmu a home-videa v narativním filmu
Karolína Čejková -
Film a divadlo aneb jak využít filmové tvorby v práci s mladými tvůrci
Jan Novák