Bc. Klára Dražanová

Master's thesis

Nákupní rozhodování a emocionalita spotřebitele

Buying process and consumer’s emotionality
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá nákupním rozhodováním a emocionalitou spotřebitele. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, do jaké míry je nákupní rozhodování spotřebitele ovlivňováno jeho emocionalitou. Vedlejším cílem práce pak zjištění, které typy osobnosti dle Eysenckovy typologie osobnosti se nejvíce nechají ovlivnit marketingovými akcemi. Teoretická část se zabývá typologií osobností, nákupním …more
Abstract:
This diploma thesis deals with purchasing process and consumer’s emotionality. The main goal of the diploma thesis is to find out, how consumer’s buying process is affected by their emotionality. The other goal is to find out, which types of personality according to Eysenck’s typology of personality can be most affected by marketing. The teoretical part describes the typology of personality, the consumer …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2020
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: doc. Radim Valenčík, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní