Ladislav Vaněk

Diplomová práce

Pevnostní a únavová analýza kloubových hřídelí hnacího ústrojí vozidel Tatra

Strength and fatigue analysis of joint shafts of the drive train of Tatra vehicles
Anotace:
Tato diplomová práce se věnuje stanovením životnosti kloubové hřídele nákladního automobilu Tatra. V práci jsou rozebrány různé provedení kloubových hřídelí. Dále je diskutována problematika predikce únavové životnosti. Hlavní částí práce je výpočet kloubové hřídele. Stanovení životnosti probíhalo v softwaru CAEfatigue v oblasti vysoko-cyklové únavy. Cílem práce je porovnat a vyhodnotit únavovou predikci …více
Abstract:
This thesis is devoted to the determination of the lifetime of the crankshaft of a Tatra truck. Different designs of crankshafts are discussed in this thesis. The topic of predicting fatigue life is also examined. The main part of the thesis is about the calculation of the crankshaft fatigue. Determination of the service life was carried out in CAEfatigue software in the high-cycle fatigue field. The …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 5. 2024

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 3. 6. 2024
  • Vedoucí: Martin Fusek
  • Oponent: Dušan Otisk

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB – Technická univerzita Ostrava