Petra Mihalovicsová

Master's thesis

Nation branding Slovenskej republiky od roku 1993

Nation branding Slovenské republiky od roku 1993
Abstract:
Diplomová práce se zabývá konceptem nation brandingu a veřejné diplomacie na případové studii značky Slovenské republiky, kterou si jako samostatný stát vybudovala od roku 1993. Autorka se v textu snaží poukázat na význam značky státu při prosazování cílů zahraniční politiky a na vliv aktivit zahraniční politiky na vnímání státu v mezinárodním společenstvu. V případové studii autorka hodnotí značku …more
Abstract:
Master thesis applies concepts of nation branding and public diplomacy on a case study of the brand of Slovak republic, which has been developed since 1993. Author is pointing out the significance of having a nation branding strategy, which helps the country to acheive its foreign policy goals. At the same time author points out, that foreign policy itself influences the country brand. In a case study …more
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá konceptom nation brandingu a verejnej diplomacie na prípadovej štúdii značky Slovenskej republiky, ktorú si ako samostatný štát vybudovala od roku 1993. Autorka se v texte snaží poukázať na význam značky štátu pri presadzování cieľov zahraničnej politiky a na vplyv aktivít zahraničnej politiky na vnímánie krajiny v medzinárodnom spoločenstve. V prípadovej štúdii autorka hodnotí …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 10. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2013
  • Supervisor: Radka Druláková
  • Reader: Jana Peterková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/62986