Lenka Mráčková

Master's thesis

Chování spotřebitele v segmentu letenek

Consumer behaviour in the airline ticket segment
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na identifikaci a analýzu faktorů ovlivňujících rozhodování spotřebitelů při nákupu letenek. Cílem práce bylo na základě dotazníkového šetření a rešerše zdrojů definovat, které parametry jsou pro spotřebitele při nákupu letenek rozhodující. Výsledky zobrazují cenu a kvalitu služeb jako jedny z hlavních faktorů ovlivňujících spotřebitele. Na základě poznatků z metodické části …more
Abstract:
The thesis focuses on the identification and analysis of factors influencing consumers' decision making when purchasing airline tickets. The aim of the thesis was to define, based on a questionnaire survey and a search of sources, which parameters are decisive for consumers when buying airline tickets. The results show price and service quality as some of the main factors influencing consumers. Based …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 1. 2024
  • Supervisor: Jiří Zeman
  • Reader: Alena Filipová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/91614