Bc. Veronika Šigutová
Bachelor's thesis
Teaching English Using TPR Method
Teaching English Using TPR Method
Abstract:
Tato bakalářská práce se bude zabývat výukou anglického jazyka předškolních dětí pomocí metody celkové fyzické odezvy. Analýza se zaměří na kognitivní vývoj předškolních dětí, jakým způsobem se učí cizí jazyk a problematiku nevhodné výuky předškolních dětí. Cílem této práce je dokázat, že předškolní děti při osvojování cizího jazyka potřebují užití specifické metody a rovněž navrhnout řešení, jak pomocí …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the English teaching of preschool children with the help of total physical response method. The analysis focuses on the preschool children's cognitive development, how they learn a foreign language and the issue of inappropriate teaching of preschool children. The objective of this work is to prove that preschool children need to use specific methods when learning a …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2021
Identifier:
https://is.slu.cz/th/t8sc2/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 5. 2021
- Supervisor: PhDr. Diana Adamová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Marie Machničová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Philosophy and Science in OpavaBachelor programme / field:
Philology / English for Teachers
Theses on a related topic
-
K obecným principům osvojování cizího jazyka dítětem
Romana BALOUNOVÁ -
Principy osvojování cizího jazyka v předškolním věku ve vztahu k J.A. Komenskému
Jana TŘÍSKOVÁ -
Osvojování cizího jazyka na základě zájmů u žáků 3. ročníku střední školy
Zdeňka ĎURKOVSKÁ -
The Usage of Lapbook in Teaching English to Very Young and Young Learners
Monika Vejmělková -
The Impact of Language Choice on Young Learners’ Comprehension of Instructions and Use of Language
Eliška Čechová -
A comparative study on teaching English to very young learners
Magdalena Mašková -
Differentiation in a Heterogeneous ELT Class of Young Learners
Tereza Ježková -
Smartphone as an aid in the process of learning English language and its positive impact on students' information literacy
Iva Kubišová