A/B testování jako nástroj pro zvýšení míry konverze internetového obchodu – Bc. Andrea Kramecová
Bc. Andrea Kramecová
Bachelor's thesis
A/B testování jako nástroj pro zvýšení míry konverze internetového obchodu
A/B testing as a tool for conversion improvement of e-shops
Abstract:
The aim of the thesis is to examine A/B testing and its contribution to the optimization process of e-shop. It contains a brief summary of the knowledge of web analytics and conversion rate optimization, describes the principles and main phases of A/B testing. It presents several tools for web analytics and optimization tools. The practical part is devoted to design and execution of three experiments …moreAbstract:
Cieľom bakalárskej práce je preskúmanie A/B testovania a jeho prínosu v procese optimalizácie internetového obchodu. Obsahuje stručné zhrnutie poznatkov z oblasti webovej analýzy a optimalizácie miery konverzie, popisuje princíp a hlavné fázy A/B testovania. Predstavuje niekoľko nástrojov webovej analytiky a optimalizačných nástrojov. Praktická časť je venovaná návrhu a realizácii troch experimentov …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xwxyv/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Dalibor Toth
- Reader: RNDr. Zdenek Eichler
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KRAMECOVÁ, Andrea. \textit{A/B testování jako nástroj pro zvýšení míry konverze internetového obchodu}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Informatics. 2015. Available from: https://theses.cz/id/ma7dop/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsBachelor programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics
Theses on a related topic
-
Implementace rozšířeného elektronického obchodu Google Analytics
Albert Macas -
Využití Google Analytics pro marketing firmy
Karolína Martínková -
Komparace online marketingových nástrojů a jejich využití pro internetový obchod
Hana Polášková -
Internetová reklama a internetový marketing: možnosti a řešení pro internetový obchod
Jiří Bayer -
Porovnání vyhledávacích PPC kampaní (Google Ads, Seznam Sklik) na reálném příkladě
Josef Beneš -
Vliv online reklamy na internetový obchod
Eliška GERNATOVÁ -
Vliv online reklamy na internetový obchod
Eliška GERNATOVÁ -
Google Chrome OS - teorie a praxe
Jan Hora