Frauenzeitschriften "Brigitte" und "Freundin" im stilistischen Vergleich – Mgr. Klára Morávková
Mgr. Klára Morávková
Master's thesis
Frauenzeitschriften "Brigitte" und "Freundin" im stilistischen Vergleich
Journals for women "Brigitte" and "Freundin" from stylistic point of view
Abstract:
This thesis deals with stylistic analysis of selected articles from the printed and online version of the German women's magazines Brigitte and Freundin. The beginning of the theoretical part focuses on mass media, specifically on new media and hypertext. Furthermore, this work deals with women's magazines, their definition, market development and briefly also characterizes the most famous German women …moreAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá stylistickou analýzou vybraných článků z tištěné a online verze německých ženských časopisů Brigitte a Freundin. Začátek teoretické části se zaměřuje na masmédia, konkrétně na nová média a hypertext. Dále tato práce pojednává o ženských časopisech, o jejich definici, vývoji na trhu a krátce jsou zde také charakterizovány nejznámější německé ženské časopisy. Pozornost …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 7. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vszp6/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 9. 2019
- Supervisor: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
- Reader: doc. Mgr. Sylvie Stanovská, Dr.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / German Language and Literature
Theses on a related topic
-
Stylistic analysis of figurative language in W. Golding's "Lord of the Flies"
Lenka Šlechtová -
Stylistic Analysis of Anti-Communist Propaganda in the United States Prior to the 1970s
Miroslava Paulovčáková -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková -
The Genre of the Stars - Stylistic Analysis of Online Weekly Horoscopes
Tereza KUČEROVÁ -
Travel agencies' advertisements - persuasive strategies and stylistic features
Karolína Racková -
Nová slovní zásoba v současných ruských a českých ženských časopisech
Oxana BARANOVA -
Nová slovní zásoba v ukrajinských ženských časopisech
Hana Mrázková -
Nová slovní zásoba v současných ruských ženských časopisech
Oxana Baranova