Bc. et Bc. Ivana Procházková
Diplomová práce
Les contes tziganes
The Romany tales
Abstract:
Master's dissertation „Practical use of tales in the learning process of foreign languages“ deals with the practical use of Romany tales in the learning process of foreign languages in the present dissertation in the French. The master's disertation is divided into two sections – a theoretical part and a practical part. The disertation is written in French.Abstract:
Diplomová práce „L’utilisation pratique des contes tziganes dans les cours de langue“ pojednává o praktickém využití příběhů ve výuce cizího jazyka, což je v tomto případě ve výuce jazyka francouzského. Příběhy použité v této práci jsou romské. Práce je rozdělena na dvě části. První část je čistě teoretická, zabývá se historií Romů a jejich i dnes stále ještě živou tradicí vyprávění pohádek a příběhů …více
Jazyk práce: francouzština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 28. 4. 2009
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/cbnwl/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 6. 2009
- Vedoucí: Ph.D. Miroslava Novotná
- Oponent: PhDr. Hana Kyloušková, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství francouzského jazyka a literatury pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Language Propaedeutics: Designing Activities to Prepare Young Learners for Foreign Language Learning
Dominika Slabá -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Language Propaedeutics: Designing Activities to Prepare Young Learners for Foreign Language Learning
Dominika Slabá -
Investigating English language teachers’ language assessment literacy and conceptions of assessment in Mozambique.
Felizardo Armando Muianga -
Language Acquisition: The Dominant Language of a Bilingual Child
Daniela Hilliard