Ing. Marie Langová

Bachelor's thesis

Komparace vnímání reklamy asijské a evropské kultury

Comparison of Advertising Perception Asian and European Cultures
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o kulturních rozdílech dvou zemí, které působí na spotřebitelovo chování, jednání a především vnímání reklamy a jeho následné rozhodovací procesy. Vymezuje jednotlivé zákonitosti psychologie reklamy daných zemí. V aplikační části zkoumá za pomoci výzkumu jednotlivá tvrzení z teoretické části, ve snaze se pokusit přiblížit tvorbu vietnamské reklamy.
Abstract:
The bachelor thesis describes cultural differences between two countries which act on consumer´s behavior, manner especially on advertising perception and its subsequent decision-making processes. The thesis defines individual psychology of advertising laws of the countries. Thanks to research in application part examine different statements of a theoretical part with an effort to try to present creation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 6. 2014
  • Supervisor: Mgr. Stanislava Borejová
  • Reader: Ing. Pavel Rosenlacher

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní