Komparace vnímání reklamy asijské a evropské kultury – Ing. Marie Langová
Ing. Marie Langová
Bachelor's thesis
Komparace vnímání reklamy asijské a evropské kultury
Comparison of Advertising Perception Asian and European Cultures
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o kulturních rozdílech dvou zemí, které působí na spotřebitelovo chování, jednání a především vnímání reklamy a jeho následné rozhodovací procesy. Vymezuje jednotlivé zákonitosti psychologie reklamy daných zemí. V aplikační části zkoumá za pomoci výzkumu jednotlivá tvrzení z teoretické části, ve snaze se pokusit přiblížit tvorbu vietnamské reklamy.Abstract:
The bachelor thesis describes cultural differences between two countries which act on consumer´s behavior, manner especially on advertising perception and its subsequent decision-making processes. The thesis defines individual psychology of advertising laws of the countries. Thanks to research in application part examine different statements of a theoretical part with an effort to try to present creation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2014
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/aihou/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2014
- Supervisor: Mgr. Stanislava Borejová
- Reader: Ing. Pavel Rosenlacher
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Foreign cultural features in advertisement and their impact on the major society consumers’ behavior
Sergey Ioch -
Design tištěné reklamy z pohledu neuromarketingu
Aneta Iblová -
Negativní dopady reklamy
Dominika Martinovská -
Role kultury v psychologii reklamy
Tereza Kleinová -
Tvorba efektivních reklamních kampaní na internetu pro malý a střední podnik
Nikolay Yarovoy -
Vliv reklamy v komunikaci se zákazníky
Lenka Hrotíková -
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image podniku/Psychology Of Advertising And Its Use To Support The Image Of The Organization
Aneta Bencová -
Uplatnění psychologie v marketingu
Nelia Šymon