Lucie Volešová

Bachelor's thesis

Názory mladých lidí na rodinný život na základě jejich zkušeností s rodičovským rozvodem

Young People's Views on Family Based on Their Experience of Parental Divorce
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá rozvodem rodičů jako životní zkušeností dnes již dospělých dětí, která je může v jejich vlastním rodinném životě ovlivnit, a to negativně nebo pozitivně ve smyslu užitečné zkušenosti. Teoretická část práce se zabývá rodinou, rozvodem jako náročnou životní situací rodičů a především dětí, a životem dětí po rozvodu. Praktická část se zaměřuje na rozhovory s dětmi z rozvedených …more
Abstract:
This thesis deals with divorce of parents as a life experience of the now adult children which can have an impact on their own family life in either negative or positive way in terms of useful experience. The theoretical part is focused on the family, divorce as a difficult life situation of parents and especially the children and the life of children after divorce. The practical part focuses on interviews …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2016
Accessible from:: 29. 4. 2016

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Mgr. Irena Ocetková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Volešová, Lucie. Názory mladých lidí na rodinný život na základě jejich zkušeností s rodičovským rozvodem. Brno, 2016. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 29.4.2016

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 29. 4. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Bachelor programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy