Srovnání aktivity batolat v rámci vrstevnické skupiny u dětí z kojeneckých ústavů, jeslí a rodin – Mgr. Kateřina Jírů
Mgr. Kateřina Jírů
Rigorózní práce
Srovnání aktivity batolat v rámci vrstevnické skupiny u dětí z kojeneckých ústavů, jeslí a rodin
Comparison of activities of toddlers in the peer group for children from infant institutions, nurseries and families
Anotace:
Hlavním cílem této studie bylo zjistit, zda se liší chování batolat v rámci vrstevnické skupiny u dětí z kojeneckých ústavů, z jeslí a z rodin. Bylo pozorováno 76 batolat v průměrném věku necelých 29 měsíců (40 dívek a 36 chlapců). Jejich chování bylo rozřazeno do 5 kategorií: Na sebe zaměřená aktivita, Aktivita zaměřená na fyzické prostředí, Sociální pozornost, Sociální nabídka a Sociální interakce …víceAbstract:
The main aim of this study is to compare children behaviour in peer group among toddlers from institutional care, nurseries and families. 76 children were observed and their behaviour was devided into 5 categories: Self-centred activity, Activity directed towards the physical environment, Social attention, Social overture, Social interaction. The authors of these categories are Munchenbachá and Legendre …víceKlíčová slova
batolata vrstevnická skupina sociální kompetence hra jesle ústavní výchova na sebe zaměřená aktivita na fyzické prostředí zaměřená aktivita sociální pozornost sociální interakce sociální nabídka toddlers peer group social skills play nurseries institutional care self-centered activity activity directed towards the physical environment social attention social interaction social overture
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 1. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/sy52c/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 2. 2016
- Vedoucí: doc. Mgr. Lenka Lacinová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Tomáš Kohoutek, Ph.D., PhDr. Veronika Očenášková, PhD.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
JÍRŮ, Kateřina. \textit{Srovnání aktivity batolat v rámci vrstevnické skupiny u dětí z kojeneckých ústavů, jeslí a rodin}. Online. Rigorózní práce. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií. 2016. Dostupné z: https://theses.cz/id/mhd8xo/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíRigorózní řízení / obor:
Psychologie / Psychologie
Práce na příbuzné téma
-
The Effect of the Physical Environment of the Workplace on Employee Productivity
Klára Kotenová -
Působení fyzického prostředí na užívání alkoholu a tabáku u dospívajících
Irena Honsnejmanová -
“Plus size herečky” a tlak na fyzický vzhled hereček v současném českém divadelním prostředí
Eliška Adamovská -
Aktivity zaměřené na posilování důvěry a na spolupráci dětí z dětského domova
Veronika Křižková -
Manipulativní činnosti zaměřené na výuku zlomků na 1. stupni základní školy
Erika Tesárková -
Herní aktivity na rozvoj slovní zásoby v anglickém jazyce na 1. stupni ZŠ
Veronika ŠVARCOVÁ -
HERNÍ AKTIVITY NA ROZVOJ SLOVNÍ ZÁSOBY V ANGLICKÉM JAZYCE NA 1. STUPNI ZŠ
Veronika ŠVARCOVÁ -
Výukové aktivity se zaměřením na globální rozvojové vzdělávání ve výuce zeměpisu na 2. stupni ZŠ
Tereza MACCECHINI