Proces zobecňování ve výuce elementární geometrie – Petra VAŇKOVÁ
Petra VAŇKOVÁ
Master's thesis
Proces zobecňování ve výuce elementární geometrie
The process of generalization in teaching of elementary geometry
Abstract:
Cílem práce je analyzovat vnější a vnitřní podmínky pro tvorbu generických modelů na 1. stupni základní školy. Teoretická část této práce popisuje obsah učiva a postoje učitelů ke geometrii, objekty, nástroje a jazyk geometrie. Dále se zabývá generickým modelem a jeho jednotlivými fázemi: poznávací proces, motivace, izolované modely, generický model a abstraktní poznatek. Praktická část mapuje nabídku …moreAbstract:
The main aim of this thesis is to analyze external and internal conditions for the creation of generic models during the first years of primary school. The theoretical part of the thesis describes a content of the curriculum and attitude of geometry teachers, objects, tools and the language of geometry. It also deals with the generic model and its individual phases: the process of recognition, motivation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2015
Accessible from:: 1. 4. 2015
Thesis defence
- Date of defence: 6. 5. 2015
- Supervisor: RNDr. Renáta Zemanová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
VAŇKOVÁ, Petra. Proces zobecňování ve výuce elementární geometrie. Ostrava, 2015. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 1.4.2015
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 1. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyMaster programme / field:
Teaching for Primary and Lower Secondary Schools / Teaching for Primary Schools
Theses on a related topic
-
Výživa dětí a zdravý životní styl v edukačním procesu u dětí
Marie Kratochvílová -
Projevy interakčního a komunikačního stylu učitele v edukačním procesu
Jana STRATILOVÁ -
Projektové vyučování v matematice na 1. stupni ZŠ
Eliška Fridrichová -
Zásada názornosti v matematice na 1. stupni ZŠ
Kateřina Daňková -
Projekt Školní výlet zaměřený na matematiku 1. stupně
Jitka Poslušná -
Práce s daty v matematice na 1. stupni základní školy
Michaela NEJEDLÁ -
Poměr v učebnicích matematiky pro 2. stupeň ZŠ: analýza učebnic z hlediska využitelnosti při diferencované výuce
Nikola Švárová -
Prvky teorie grafů v učivu matematiky na 1. stupni ZŠ
Kateřina Chytrová