Petra VAŇKOVÁ

Master's thesis

Proces zobecňování ve výuce elementární geometrie

The process of generalization in teaching of elementary geometry
Abstract:
Cílem práce je analyzovat vnější a vnitřní podmínky pro tvorbu generických modelů na 1. stupni základní školy. Teoretická část této práce popisuje obsah učiva a postoje učitelů ke geometrii, objekty, nástroje a jazyk geometrie. Dále se zabývá generickým modelem a jeho jednotlivými fázemi: poznávací proces, motivace, izolované modely, generický model a abstraktní poznatek. Praktická část mapuje nabídku …more
Abstract:
The main aim of this thesis is to analyze external and internal conditions for the creation of generic models during the first years of primary school. The theoretical part of the thesis describes a content of the curriculum and attitude of geometry teachers, objects, tools and the language of geometry. It also deals with the generic model and its individual phases: the process of recognition, motivation …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2015
Accessible from:: 1. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 5. 2015
  • Supervisor: RNDr. Renáta Zemanová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VAŇKOVÁ, Petra. Proces zobecňování ve výuce elementární geometrie. Ostrava, 2015. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 1.4.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 1. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta