Davové chování, dostupnost informací a jejich vliv na finanční trhy – Bc. Richard Romančák
Bc. Richard Romančák
Bachelor's thesis
Davové chování, dostupnost informací a jejich vliv na finanční trhy
Herding, information availability and its impact on financial markets
Abstract:
This bachelor thesis deals with herding behavior in financial markets. The theoretical part approaches the description and history of behavioral finance and describes herding as a subset of behavioral finance. In the experimental part, we examine the occurrence of herding, in GameStop and RobinHood cases. Herd behavior is described by regression models CSSD and its recent modification CSAD.Abstract:
Táto bakalárska práca sa zaoberá davovým chovaním na finančných trhoch. V teoretickej časti si približujeme vznik a históriu behaviorálnych financií a následne opisujeme davové chovanie ako podmnožinu behaviorálnych financií. V praktickej časti skúmame výskyt davoveho chovania, hlavne pri akciách, ktoré boli spomínané pri kauze GameStop a RobinHood. Toto davové chovanie pozorujeme pomocou regresného …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/t26lr/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2022
- Supervisor: Ing. Mgr. Martin Stachoň
- Reader: Mgr. Zuzana Gric, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ROMANČÁK, Richard. \textit{Davové chování, dostupnost informací a jejich vliv na finanční trhy}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2022. Available from: https://theses.cz/id/mj6hff/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Finance / Finance
Theses on a related topic
-
ČSSD po roce 2010
Martin Hlavács -
Vztah mezi sociálně demokratickou ideologií a rétorickou/politickou praxí ČSSD
Miroslav ČUBA -
Spoty SPOZ a ČSSD ve volbách do PSP 2013: sémiotická analýza
Lucie Barnetová -
Základní atributy značek ČSSD a ODS 2002-2013 ve volebních kampaních
Miloš Gregor -
ČSSD a SMER z pohledu voličské základny
Daniel Dvořák -
Komparace volebních programů ČSSD, KDÚ-ČSL a ANO ve vztahu k volbám do poslanecké sněmovny Parlamentu 2013
Kateřina Foldynová -
Posouzení efektivnosti politického marketingu strany ČSSD v komunálních volbách města Rumburk v roce 2014
Hung Nguyen Viet -
Politická komunikace ČSSD na lokální úrovni v Bohumíně
Nikol Gebauerová