Návrh využití pneumatických pružin u sekundárního vypružení železničních vozidel pro přepravu osob – Vojtěch Jandásek
Vojtěch Jandásek
Bakalářská práce
Návrh využití pneumatických pružin u sekundárního vypružení železničních vozidel pro přepravu osob
Utilization of Pneumatic Springs for Secondary Suspension of Railway Vehicles for Passenger Transport
Anotace:
Tato bakalářská práce se zabývá využitím pneumatických pružin v sekundárním vypružení železničních vozidel pro přepravu osob. V první části jsou shrnuty vlastnosti vypružení železničních vozidel, jejich rozdělení a požadavky na ně. Dále je vytvořena rešerše v současnosti používaných druhů sekundárního vypružení železničních vozidel pro přepravu osob a jsou určeny jejich výhody a nevýhody. V další části …víceAbstract:
This bachelor’s thesis deals with utilization of pneumatic springs for secondary suspension of railway vehicles for passenger transport. The first part summarizes attributes of suspension of railway vehicles, its separation, and requirements for it. Then, a search of currently used types of secondary suspension of railway vehicles for passenger transport is made and their advantages and disadvantages …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 5. 2021
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10084/144476
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 6. 2021
- Vedoucí: Jan Famfulík
- Oponent: Radim Sýkora
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
JANDÁSEK, Vojtěch. \textit{Návrh využití pneumatických pružin u sekundárního vypružení železničních vozidel pro přepravu osob}. Online. Bakalářská práce. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní. 2021. Dostupné z: https://theses.cz/id/mjsn20/.
Plný text práce
Právo: Plné texty vysokoškolských kvalifikačních prací obhájených na Vysoké škole báňské - Technické univerzitě Ostrava jsou uloženy v repozitáři DSpace. Přístup k plným textům mají všichni uživatelé bez omezení. Přístup je omezen pouze ve výjimečných případech, zpravidla z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nepřístupné práce jsou označeny jako closedAccess nebo embargoedAccess. Tištěné verze prácí jsou uloženy v Ústřední knihovně VŠB-TUO a jsou prezenčně přístupné ve studovně diplomových prací. Další nakládání s prací (kopírování, opisy, MVS)se řídí Knihovní a výpůjčním řádem Ústřední knihovny VŠB-TUO.
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: VŠB – Technická univerzita OstravaVŠB – Technická univerzita Ostrava
Fakulta strojníBakalářský studijní program / obor:
Strojírenství / Dopravní technika a technologie
Práce na příbuzné téma
-
Sekundární vypružení podvozků tramvaje
Kirill Lesh -
Sekundární vypružení osobních podvozků
Martin STEJSKAL -
Sekundární vypružení osobních podvozků
Ondřej DVOŘÁK -
NÁVRH SEKUNDÁRNÍHO VYPRUŽENÍ ELEKTRICKÉ LOKOMOTIVY
Jan Kutálek -
Variabilita krevního tlaku a tepenná tuhost jako predikční faktory kardiovaskulárních onemocnění u pacientů s CHICHS
Nela Neprašová -
Hodnotenie variability krvného tlaku a tepennej tuhosti ako predikčných faktorov kardiovaskulárnych ochorení u zdravých osôb
Veronika Šaróková -
“Plus size herečky” a tlak na fyzický vzhled hereček v současném českém divadelním prostředí
Eliška Adamovská -
Kardiovaskulární systém v těhotenství se zaměřením na krevní tlak a preeklampsii
Johana Szczurková