Supplementary Materials for Teaching English Vowels and Consonants – Bc. Pavel Nikl
Bc. Pavel Nikl
Bakalářská práce
Supplementary Materials for Teaching English Vowels and Consonants
Supplementary Materials for Teaching English Vowels and Consonants
Anotace:
Cílem této bakalářské práce je navrhnout a zhotovit výukové materiály pro výuku fonetických symbolů a fonémů pro české mluvčí anglického jazyka. Teoretická část se zabývá klíčovými pojmy k tématu výslovnosti, jednotlivými fonémy včetně základních rozdílů mezi českým a anglickým fonetickým systémem. Dále jsou popsány nejčastější chyby českých mluvčích při výslovnosti angličtiny a faktory výuky a učení …víceAbstract:
The aim of the present thesis is to design and create handouts for teaching phonetic symbols and phonemes for Czech learners of English. The theoretical part deals with key terms in pronunciation, phonemes, and the basic differences between the Czech and English phonetic systems are outlined. The typical mistakes in English pronunciation by Czech speakers are presented along with factors that influence …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 4. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/iarhw/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 6. 2021
- Vedoucí: PhDr. Alena Dobrovolná, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Irena Headlandová Kalischová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
Teaching English to Gifted Pupils in Lower Secondary School
Zuzana Hladíková -
Rotational teaching of English language at Primary and Lower Secondary school
Michal Pospíšil -
Teaching vocabulary through mind maps at lower secondary school level
Alena Štěpánková -
The Use of CLIL in Teaching First Aid at the Lower-Secondary School
Eva Dvořáková -
The Power of Vowels: Elevating Learners’ Pronunciation Through English Vowels
Ema Kučmínová -
Phonetic category formation in child EFL learners: development and organisation of L2 vowels
Monika KUČEROVÁ -
Imitation-based visual-feedback training of English vowels for Czech learners of English
Kateřina PLACHKÁ