Bc. Kateřina KLEMENTOVÁ

Master's thesis

Role značkových předmětů na českém trhu-český spotřebitel a značka

Branded products on a czech market-czech consumer and brand
Abstract:
Cílem diplomové práce je zjistit, co znamenají pro mladé lidi (digitální domorodce) značky. Zda je upřednostňují oproti neznačkovému zboží, jaké je jejich spotřebitelské chování a na základě čeho se při nákupu rozhodují, co je ovlivňuje. Veškeré pojmy související s tímto tématem jsou představeny v teoretické části. Práce dále představuje nová média, zejména sociální sítě. Právě tyto prostředky komunikace …more
Abstract:
The thesis aims to find out what does the term brand (product) mean for young people (di-gital natives). If they prefer a branded product to no-branded, what is their consumer beha-vior like and what affects their buying decision. All terms related to this theme are presen-ted in the theoretical part. The thesis also presents new media, especially social networks. Exactly these means of communication …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2011
Identifier: 18396

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Jitka Vysekalová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KLEMENTOVÁ, Kateřina. Role značkových předmětů na českém trhu-český spotřebitel a značka. Zlín, 2011. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 26. 04. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe