Ivana VOLFOVÁ

Master's thesis

Emocionalita a spontánnost ve výtvarném projevu žáků

Emotionality and spontaneity in pupils' creative expression
Abstract:
Diplomová práce zkoumá roli emocionality a spontaneity ve výtvarném vyjádření žáků. V teoretické části se zabývám vývojem emocí a jejich interpretací v historii psychologie, rozvojem výtvarného projevu dětí a významem barev. V didaktické části se zaměřuji na výtvarný projekt rozdělený do pěti částí, které reflektují jednotlivé emoce a jsou provázány s různými výtvarnými technikami.
Abstract:
The thesis explores the role of emotionality and spontaneity in the artistic expression of students. The theoretical part delves into the development of emotions and their interpretation in the history of psychology, the development of children's artistic expression, and the significance of colors. In the didactic part, the focus is on an art project divided into five sections, each reflecting different …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PaedDr. Martina Pavlikánová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VOLFOVÁ, Ivana. Emocionalita a spontánnost ve výtvarném projevu žáků. Ostrava, 2024. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta

University of Ostrava

Pedagogical Faculty

Master programme / field:
Teaching for Upper Secondary Schools / Art Education for Upper Secondary Schools and Artistic Schools