Markéta HANZLÍKOVÁ
Bachelor's thesis
Iracionalita ve spotřebitelském chování
Irrationality in Consumer Behavior
Abstract:
Bakalářská práce se podrobněji zabývá iracionalitou ve spotřebitelském chování. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část teoreticky pohlíží na faktory, které ovlivňují spotřebitelovo rozhodování, popisuje typy a fáze nákupů a poukazuje na rozdíly mezi racionálním a iracionálním chováním spotřebitele. Předmětem praktické části je realizace experimentu se studenty Univerzity Palackého …moreAbstract:
Bachelor thesis deals with irrationality in consumer behaviour. Thesis is divided into theoretical and practical part. The first part theoretically considers factors, which influence consumer choices, describes the types and phases of purchases, and highlights the differences between rational and irrational behaviour of consumers. The subject of the practical part is a realization of experiment with …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2017
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
HANZLÍKOVÁ, Markéta. Iracionalita ve spotřebitelském chování. Olomouc, 2017. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Filozofická fakultaPALACKÝ UNIVERSITY OLOMOUC
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Human Studies / Sociology - Applied Economic Studies
Theses on a related topic
-
Vliv reklamy na spotřebitelské chování.
Michaela Pafčugová -
Spotřebitelské chování vybrané národnosti v cestovním ruchu při návštěvě ČR
Pavla Janošková -
Efekt země původu a jeho vliv na spotřebitelské chování
Veronika Šilhanová -
Sociální sítě a jejich vliv na spotřebitelské chování generace Z
Michaela Látrová -
Spotřebitelské chování v cestovním ruchu při návštěvě ČR
Silvia Davidíková -
Spotřebitelské chování zákaznic v segmentu kosmetických produktů
Anna Kudláčková -
Spotřebitelské chování v segmentu kosmetických produktů
Kateřina Bernatíková -
Racionalita nebo iracionalita spotřebitelského chování
Martin Daňhel
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights