Sémiotická analýza vybraných reklam společnosti Apple Inc. – Petr Hervíř
Petr Hervíř
Master's thesis
Sémiotická analýza vybraných reklam společnosti Apple Inc.
Semiotic Analysis of selected Advertisements of Apple Inc.
Abstract:
Diplomová práce pojednává o sémiotice, z ní odvozené analýzy, a zaměřuje se na analýzu vybraných reklamních spotů firmy Apple Inc. V první řadě definuje sémiotiku, sémiotickou analýzu a pojmy v ní obsažené, následně na základě těchto poznatků analyzuje spoty společnosti do hloubky z několika pohledů v závislosti na sémiotice.Abstract:
The diploma thesis deals with semiotics, its derivative analysis and it is focusing on analysis of selected commercial spots of Apple Inc. In first place it defines semiotic, semiotic analysis and concepts contained in it. Next step is about analysis commercial spots in the depth from several points of view based on the theoretical foundation.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 11. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/47889
Thesis defence
- Date of defence: 9. 9. 2015
- Supervisor: Michal Novák
- Reader: Tomáš Kincl
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/47889
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Reklama McDonald`s a jej znakový systém
Michal Horňák -
Fast Food Billboard Advertising: Discourse Analysis
Veronika Schmidtová -
Coca-Cola Advertising: Discourse Analysis
Kristýna Kvizdová -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
Jazyková analýza reklam v chorvatštině a v češtině (na základě reklam na nápoje)
Lucie Veselá -
Text and images as persuasive instruments in advertising: a qualitative discourse analysis of the VW Beetle advertising campaign between the late 1950’s and the present time
Ivan Marousek -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková -
Discourse Analysis of smartphone TV advertisements: From the introduction of an iPhone to the present day
Lukáš Opavský