Bc. Barbora Žajdlíková

Master's thesis

Eine Analyse der Werbungen für die Zeitschrift „Focus-Schule“ und andere Werbungen in der Zeitschrift „GEOlino“ im Jahr 2011

An Analysis of the Advertisements of the Magazine "Focus-Schule" and other Advertisements in the Magazine "GEOlino" in 2011
Abstract:
This diploma thesis deals with advertising, namely with the advertisements in the German magazine for children called “GEOlino”. This topic is divided into two parts, firstly the theoretical part that deals with the language of advertisement, the advertisement itself and its parts. The second part focuses on the actual analysis of advertisements in the magazine “GEOlino” issued in 2011.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem reklamy a konkrétně reklamy v německém časopise pro děti „GEOlino“. Toto téma je rozděleno na dvě části, nejprve na část teoretickou, která pojednává o jazyku reklamy, reklamě samotné a jejich částech. Druhá část práce se soustředí na konkrétní analýzu reklam, které se objevily v publikaci během roku 2011.
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 8. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 9. 2013
  • Supervisor: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta