Eine Analyse der Werbungen für die Zeitschrift „Focus-Schule“ und andere Werbungen in der Zeitschrift „GEOlino“ im Jahr 2011 – Bc. Barbora Žajdlíková
Bc. Barbora Žajdlíková
Master's thesis
Eine Analyse der Werbungen für die Zeitschrift „Focus-Schule“ und andere Werbungen in der Zeitschrift „GEOlino“ im Jahr 2011
An Analysis of the Advertisements of the Magazine "Focus-Schule" and other Advertisements in the Magazine "GEOlino" in 2011
Abstract:
This diploma thesis deals with advertising, namely with the advertisements in the German magazine for children called “GEOlino”. This topic is divided into two parts, firstly the theoretical part that deals with the language of advertisement, the advertisement itself and its parts. The second part focuses on the actual analysis of advertisements in the magazine “GEOlino” issued in 2011.Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem reklamy a konkrétně reklamy v německém časopise pro děti „GEOlino“. Toto téma je rozděleno na dvě části, nejprve na část teoretickou, která pojednává o jazyku reklamy, reklamě samotné a jejich částech. Druhá část práce se soustředí na konkrétní analýzu reklam, které se objevily v publikaci během roku 2011.
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 8. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/aogtm/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 9. 2013
- Supervisor: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŽAJDLÍKOVÁ, Barbora. \textit{Eine Analyse der Werbungen für die Zeitschrift „Focus-Schule“ und andere Werbungen in der Zeitschrift „GEOlino“ im Jahr 2011}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2013. Available from: https://theses.cz/id/mqqfwj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / German Language and Literature
Theses on a related topic
-
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková -
Humour and Advertisement: The Language of Paid Partnerships on YouTube
Eva Šlesingrová -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
Reklamy na Webu
Radim Vidlák -
Vliv reklamy na seniory
Eva Blažková -
Slovní druhy v didaktice českého jazyka na 1. stupni ZŠ
Lenka DIERZÉ -
The Role of Word Classes in FSP
Jana Čechová