Interkulturní vzdělávání a možnosti jeho podpory prostřednictvím knihoven – Bc. Zdeněk Plch
Bc. Zdeněk Plch
Master's thesis
Interkulturní vzdělávání a možnosti jeho podpory prostřednictvím knihoven
Intercultural education and the possibilities of support through Libraries
Abstract:
Práce se zabývá interkulturním vzděláváním a jeho podporou prostřednictvím veřejných knihoven. Nejprve definuje současný demografický a sociální kontext multikulturního světa a globalizované společnosti. Následně se vyrovnává s definicí pojmu kultura a kulturních rozdílů a také s kulturními střety. Popisuje také možnosti vzdělávání a instituce veřejných knihoven. V poslední kapitole teoretické části …moreAbstract:
This diploma thesis deals with intercultural learning and its support through libraries. It starts with defining the current demographical and social society along with multicultural world and globalized society. The thesis also deals with defining what is „culture“, cultural differences and meeting of different cultures. Options of education and public libraries as institutions are also described …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 12. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ljvlv/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 1. 2019
- Supervisor: Mgr. Marie Indráková
- Reader: Mgr. Čeněk Šašinka, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
Análisis de la diversidad cultural en Cataluňa: educación intercultural
Aneta PSOTOVÁ -
Interkulturní vzdělávání učitelů základních škol
Michaela KOLÁŘOVÁ -
Interkulturní vzdělávání v praxi středních škol
Lucie ŠÁNOVÁ -
Interkulturní vzdělávání na druhém stupni základních škol v Brně
Lucia Gáborová -
Design of an English Summer Camp Based on Experiential Learning Activities
Monika Stenzlová -
English language education of senior citizens in the context of non-formal learning
Veronika Lösterová -
Transfer of professional development to classroom teaching. An analysis of professional development courses at the University College of Teacher Education in Vienna, Austria.
Martin Klein -
Implement the Strategic Plan of Educational and Creative Activities of the Faculty of Education, Palacký University in Olomouc
Davide PAVESI