Udržitelný rozvoj-sociální a environmentální odpovědnost v podnikání – Vendula Kubánková
Vendula Kubánková
Master's thesis
Udržitelný rozvoj-sociální a environmentální odpovědnost v podnikání
Social and environmental responsibility in business for sustainable development
Abstract:
V práci jsou shrnuta teoretická východiska trvale udržitelného rozvoje a společenské odpovědnosti firem. Je analyzována aplikace těchto východisek do praxe ve společnosti Tesco, prostřednictvím kritického zhodnocení současné strategie společenské odpovědnosti firmy na mezinárodní úrovni i v ČR. Práce popisuje a hodnotí jednotlivé části strategie, identifikuje slabá místa a obsahuje doporučení na jejich …moreAbstract:
This thesis summarizes the theory of sustainable development and corporate social responsibility. These theoretical findings are compared with corporate social responsibility strategy of Tesco at the multinational level and also at the level of Czech Republic. The work describes and evaluates each part of company´s strategy, identifies its weaknesses and suggests how to improve them.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 8. 2010
Identifier:
http://evskp.uhk.cz/eM708
Thesis defence
- Date of defence: 10. 9. 2010
- Supervisor: Josef Zelenka
- Reader: Zbyněk Pitra
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KUBÁNKOVÁ, Vendula. \textit{Udržitelný rozvoj-sociální a environmentální odpovědnost v podnikání}. Online. Master's thesis. Hradec Králové: University of Hradec Králové, UHK, Fakulta informatiky a managementu. 2010. Available from: https://theses.cz/id/n0k7jf/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Hradec Králové. ArchivUniverzita Hradec Králové
UHK, Fakulta informatiky a managementuMaster programme / field:
Systémové inženýrství a informatika / Informační management
Theses on a related topic
-
Účinnost CSR (Corporate Social Responsibility) projektů v marketingové komunikaci firem
Adéla Šlajchová -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Ekaterina Sukhova -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Darina Khomenko -
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
Corporate social responsibility and its effectiveness for competitiveness of business
Iuliia Vasilenko -
Modern Corporate Social Responsibility
Nazerke Kalniyazova -
Péče o zaměstnance jako součást Corporate Social Responsibility na příkladu organizace Škoda Auto, a. s.
Lenka Ječná -
Corporate social responsibility and business competitiveness
Dijana Drinčić