Výzkum postojů speciálních pedagogů k edukaci žáků se speciálními potřebami ve městě Rijád v Saúdské Arábii – Mgr. Amal Saleh Al - Hamli, B.A.
Mgr. Amal Saleh Al - Hamli, B.A.
Disertační práce
Výzkum postojů speciálních pedagogů k edukaci žáků se speciálními potřebami ve městě Rijád v Saúdské Arábii
Investigation of Special Education Teachers` Attitudes towards Education of Pupils with Special Needs in Riyadh City the Kingdom of Saudi Arabia
Anotace:
Tato studie se zabývá postoji pedagogů k edukaci žáků se speciálními potřebami ve městě Riyadh v Saudské Arábii. Postoje pedagogů byly zkoumány na základě tří proměnných: pohlaví, vzdělání a učitelská praxe. Dospěli jsme ke čtyřem závěrům: (1) postoje pedagogů jsou pozitivní k edukaci žáků se speciálními potřebami, (2) pohlaví učitelů nemá významný vliv na jejich postoj ke vzdělávání žáků se speciálními …víceAbstract:
This study investigated teachers' attitudes towards education of pupils with special needs in Riyadh city in Saudi Arabia. Teacher's attitudes were examined based on three variables: gender, education/training, and teaching experience. Four results were found: (1) teachers' attitudes were positive toward education of pupils with special needs, (2) teacher's gender does not have a significant influence …víceKeywords
Vzdělávání žáků se speciálními potřebami žáci se speciálními potřebami speciální pedagogika speciální vzdělávací potřeby Saudská Arábie postoje postoje učitelů. Education of pupils with special needs pupils with special needs special education special educational needs Saudi Arabia attitudes teachers’ attitudes.
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 3. 2008
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/fuzc3/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 22. 4. 2008
- Vedoucí: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D., prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
AL - HAMLI, Amal Saleh. \textit{Výzkum postojů speciálních pedagogů k edukaci žáků se speciálními potřebami ve městě Rijád v Saúdské Arábii}. Online. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2008. Dostupné z: https://theses.cz/id/n29x39/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika (angl.)
Práce na příbuzné téma
-
Postoje učitelů 1. stupně ZŠ na školách bez environmentální profilace k environmentální výchově na 1. stupni ZŠ
Lenka Blahynková -
Proenvironmentální postoje učitelů středních odborných škol jako předpoklad biofilní orientace vzdělávání
Marie Horáčková -
Accessibility of Teaching Materials in English Language and Literature with a Focus on Pupils with Special Needs
Radka Machálková -
Use of music in English language lessons with pupils diagnosed with ADHD and Dyslexia
Magdaléna Holbová -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová -
ENGLISH LANGUAGE TEACHING TO MENTALLY IMPAIRED STUDENTS IN CZECH PRACTICAL SCHOOLS FOR CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS
Tomáš WALOSZEK -
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová