Bc. Jan Marek
Master's thesis
Hodnota demokracie v současné době
The Value of Democracy in Contemporary Age
Abstract:
Předmětem této studie je hodnota demokracie v současné době. Největší detail je konkrétně věnován její reálné hodnotě, která je chápána jako míra faktické realizace teoretických hodnot, na kterých demokracie zakládá svou legitimitu. Speciální pozornost je v tomto kontextu věnována působení politického marketingu. Text je poté doplněn historickou reflexí výskytu demokracií v dějinách a sondou do názorů …moreAbstract:
This study is mainly focused on the value of contemporary democracy; in particular its real value, which is defined as a sum of theoretical cornerstones upon democratic theory and legitimacy lays, compared to factual state of today´s democracy. A great number of thought is also given to the influence of political marketing in this context. The study then follows with a historical reflection of past …moreKeywords
demokracie democracy hodnota value hodnota demokracie value of democracy economics real value ekonomonie reálná hodnota historie history politický marketing political marketing shapiro heywood huntington Tocqueville aristoteles aristotle plato plaón machiavelli cicero kučera eibl bradová montesquieu rousseau harrington locke hume volby reprezentace elections
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/l2e8g/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2015
- Supervisor: PhDr. Pavel Baran, CSc.
- Reader: prof. PhDr. Jan Zouhar, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philosophy / Philosophy
Theses on a related topic
-
Politický marketing v mezinárodních vztazích
Zuzana Viglaská -
Politický marketing v české politice
Jakub Gorgol -
Politický marketing a politické výzkumy jako jeden z hlavních nástrojů politického marketingu
Lucie Zdrhová -
Communication Strategy as a component of Silvio Berlusconi's political marketing
Nicoll Marucciová -
Marketing Strategies of Political Parties in Ghana: A case study of the three Major Political Parties in Ghana.
Harriet Enyonam Kwawukume -
Politický marketing víťazov a porazených - medzinárodná komparácia
Lucia Szabóová -
Politický marketing včetně projektové studie
Martin Rusilo -
Politický marketing
Lukáš Jíra