The Use of the Mother Tongue in English Classes at Lower Secondary Schools – Bc. Dana Caletková
Bc. Dana Caletková
Diplomová práce
The Use of the Mother Tongue in English Classes at Lower Secondary Schools
The Use of the Mother Tongue in English Classes at Lower Secondary Schools
Anotace:
Tato diplomová práce se věnuje problematice užití cílového jazyka a mateřského jazyka v hodinách angličtiny na vyšším stupni základních škol a zaměřuje se na důvody ke střídání jazykových kódů. Teoretická část práce se zabývá klady a zápory užívání cílového jazyka v hodinách angličtiny. Věnuje se také jak pozitivním, tak negativním aspektům užití mateřského jazyka a zároveň jeho podílu ve výuce ve …víceAbstract:
This master‘s thesis addresses the issue of the use of the target language and the mother tongue in English classes at lower secondary schools and focuses on reasons for code switching. The theoretical part of the thesis deals with the benefits and drawbacks of the use of the target language in English classes. It also considers both positive and negative aspects of the use of the mother tongue as …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 5. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/w1i6l/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 6. 2014
- Vedoucí: Mgr. Bc. Michaela Šamalová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy
Práce na příbuzné téma
-
Didaktické zpracování tématu nahosemenné rostliny pro 2. stupeň základní školy
Diana Moravčíková -
Specifika šikany v prostředí vyššího stupně základní školy
Markéta STOŠKOVÁ -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
Alternative teaching methods in teaching English
Kateřina Vodešilová -
Material teaching aids for the development of vocabulary in English language teaching
Josephine Gabriela Saňáková